Eerste hulp bij TicketMatic

De Ticketmatic app is een gratis tool waarmee je je tickets digitaal bewaart.

Download de app op je smartphone via Google Play (voor Android) of App Store (voor Apple).

Gebruik in de app hetzelfde mailadres dat je gebruikt voor de bestelling van je tickets. Enkel zo zullen de bestelde tickets in je app verschijnen.

Wat zijn de voordelen van de TicketMatic app?

  • Je hebt je tickets altijd bij de hand. Ook als je offline bent.
  • Je hoeft geen tickets meer te printen of te zoeken in je mailbox.
  • Je vindt in de app een routebeschrijving naar het evenement en praktische info.
  • Je blijft op de hoogte van last-minute wijzigingen.
  • Je kunt tickets doorsturen naar andere gebruikers van de app.

Veelgestelde vragen

Hoe ontvang ik mijn tickets in de app?

Alle digitale tickets verschijnen binnen 24 uur na de aankoop automatisch in de app, mits je online bent.

Tickets die je aan de balie koopt en laat printen, verschijnen niet vanzelf in de app. Vraag ons gerust om ze ook in de app te laten verschijnen.

Nee, je tickets zijn offline beschikbaar in de app. Je toont gewoon je smartphone aan de ticketcontrole.

Nee, in de Ticketmatic-app kan je geen tickets kopen. In de app zie je enkel een overzicht van de aangekochte tickets.

Je gaat in de app naar het ticket dat je door wilt sturen. Boven de QR-code in de rechter bovenhoek staat het knopje  Send (Verstuur). Een voorwaarde voor het versturen van je tickets, is dat de ontvanger ook de TicketMatic app gebruikt.

Vervolgens zijn er 2 methodes om je tickets door te sturen:

1) Je geeft het e-mailadres in dat gekoppeld is aan de TicketMatic app van de ontvanger in het veld Recipient email address. Indien de ontvanger de app niet heeft geïnstalleerd of een ander e-mailadres gebruikt, krijg je een melding en neem je best even contact op met de ontvanger;

2) Je maakt een link Share a link (Deel een link) en stuurt die door naar de ontvanger, bijvoorbeeld via e-mail.

De doorgestuurde tickets zijn enkel in de app van de ontvanger te vinden. Je kunt de doorgestuurde tickets terug claimen indien je gebruk maakte van methode 1.

Geen probleem! Aan de balie helpen we je graag verder.

Zorg dat je bent aangemeld in de app met hetzelfde e-mailadres dat je gebruikte bij de aankoop van je tickets. Tickets verschijnen binnen 24 uur na je aankoop in de app. Zorg ervoor dat je online bent en probeer de pagina te vernieuwen.

Zie je de tickets na 24 uur nog niet in de app? Neem dan contact op met het Cultuurloket via reservaties@oosterzele.be of 09 363 83 30. We helpen je graag verder